Friday, August 20, 2010

ERTI HIDUP INI.....

Salam Ramadhan.......

KEHIDUPAN adalah :
* satu tujuan
* Satu perjanjian
* Satu peluang keemasan

Capailah tujuan tersebut, tunaikanlah janji itu dan gunakanlah peluang yang ada....
KEHIDUPAN adalah :
* Satu perjalanan
* Satu tugas
* Satu perjuangan

Tamatkanlah perjuangan itu dengan selamat, laksanakanlah tugas tersebut, dan perjuangkanlah sehingga beroleh kejayaan.....
KEHIDUPAN adalah :
* Satu cabaran
* Satu peristiwa
* Satu impian

Sahutlah cabaran itu, beranikanlah diri menerima dugaan tersebut dan jadikanlah mimpi itu sebagai suatu kenyataan......

Wednesday, August 11, 2010

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA.....



Kumengharapkam ramdhan kali ini penuh makna, agar dapat kulalui dngn sempuna....
Dalam kesibukkan m'jalani aktiviti sbag sorg pelajar di sem akhir ni, dan ini jugalah kali t'akhir aku dan teman2 ku d'sini akan m'nyambut ramadhan di bumi Tanjog Malim ini. Smoga kami semua dpt m'jalankan ibadah puasa ini dngn sebaiknya.Dah ada kekuatan semangat utk m'nyiapka assgement awl utk blik raya awl gak!!! miss so much my mum n dad, dah hampir 2 bln x blik umah...tggu anakandamu ini pulang ! sempat gak semiigu puasa kat umah nanti....insyallah..

Friday, August 6, 2010

BILA HATI INI BERBISIK....




Sayang.....sayang.....
Ungkapan yang sangat indah....
Apabila kita menerimanya....
Adakah tahu kita menghargainya?
Sayangilah diri sendiri dahulu...
Sebelum menyanyanyagi orang lain....
Hargailah diri sendiri.....
Sebelum mahu dihargai oleh orang lain...
mencintai tak semestinya memiliki....
menyayangi juga tak semestinya ia akan berada di sisi selamanya....

Sunday, July 25, 2010

DI HATI INI HANYA TUHAN YANG TAHU........

Bismillahhirrahmanirrahim.....
Sudah lebih kurang 2 minggu aku telah b'ada di Tanjong Malim ini bagi semester t'akhir iaitu sem 7. Aku berasa seperti solah-olah sesak nafas dngn situasi yang sedang aku lalui ini. Mungkin inilah dugaan yg perlu aku hadapi utk menguji ketabahan dan keimanan hamba-Nya ini. Namun, apa yg aku harapkan adalah segala2nya akan dapat aku lalui dngn cuba lakukan yg t'baik demi m'capai impianku dngn ke'kuatan semangat dari mak & abah yg amat aku sayangi......Smoga tugasan TESIS akau pada sem ini akan dpt ku lakukan dngn baik sehingga selesai dan aku m'dapat tempat utk praktikum di sekolah yg dpt m'beriku pengalamn sebagai sorg guru dan kaunsellor yg b'wibawa...insyallah....
Biarlah apa yg sudah b'lalu, m'jadi kenangan abadi dlm hidupku.....dialah yg m'gajar aku erti cinta, rindu, sayang dan dia lah juga insan yg telah m'gajar aku erti kesakitan, kekecewaan, kesedihan......namun, aku x pernah m'nyesal kerana pernah m'ngenali dirinya.....pengalaman m'ngajar kita erti kehidupan dan mematangkan kita.....

Suratan Atau Kebetulan

Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Sedang kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan

Walau kita dihadapkan
Dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati

Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan.......



Tuesday, May 4, 2010

SELAMAT TINGGAL SEMESTER 6, SMOGA DAPAT MENERUSKAN PERJUANAGAN DI SEM DEPAN!


Salam aspirasi & salam mesra.....
Dah lama betul tak sempat menulis apa2 dlm blog ni sbb busy ngan assigment yg last2 ni n prepareation utk final exam semester ni. Hari ni hari t'akhir sya di'kolej kediaman Za'ba yg akan meninggalakn kenanagn pahit & manis brsama teman2 yg selama ini kami tinggal b'sama sejak 3 tahun kami belajar di UPSI ini. Terasa sedih sanagat sebab sem depan kami dah tak tinggal b'sama lgi kerana mereka akan tingggal di luar setelah nama mereka t'cicir dri senarai utk tinggal d'kolej. Walau bagaimanapun sya b'harap walaupun akan b'jauhan nanti , tetapi tetap dekat d'hati. Semoga kami akan mencapai semua impian yg selalu kami b'kongsi selama ini.
Buat teman2 seperjuanagn ATo4, bimbingan & kaunseling selamat b'cuti dan jumpa lgi sem depan dengan cabaran yg lebih hebat dengan Tesis t'utamanya! Semoga kita semua d'beri kekuatan semnagat dan ketabahan utk meneruskan kehiduapan ini dengan cemerlang....

Jangan jadi orang tidak sabar
Terus bersabar tetapkan bersabar
Sabar itu sebahgian iman
Jadikan ia satu amalan

Awan tidak sentiasa mendung
Langit yang cerah pasti akan datang
Ombak tidak sentiasa menggulung
Menghempas bahtera di laut
Kadangkala tenang
Mendamaikan hati yg rawan

Begitulah satu gambaran
Orang yang diduga dalam kehidupan
Pastinya kan tiba kemudahan
Ganjaran iman di sisi tuhan

Kata pujangga orang yg bersabar umpama sang pahlawan
Gagah berani ia digeruni berkorban rela mati

Jangan jadi orang tidak sabar
Terus bersabar tetapkan bersabar
Sabar itu sebahgian iman
Jadikan ia satu amalan (^^,)
fitrie_may88: Jangan jadi orang tidak sabar
Terus bersabar tetapkan bersabar
Sabar itu sebahgian iman
Jadikan ia satu amalan

Awan tidak sentiasa mendung
Langit yang cerah pasti akan datang
Ombak tidak sentiasa menggulung
Menghempas bahtera di laut
Kadangkala tenang
Mendamaikan hati yg rawan

Begitulah satu gambaran
Orang yang diduga dalam kehidupan
Pastinya kan tiba kemudahan
Ganjaran iman di sisi tuhan

Kata pujangga orang yg bersabar umpama sang pahlawan
Gagah berani ia digeruni berkorban rela mati

Jangan jadi orang tidak sabar
Terus bersabar tetapkan bersabar
Sabar itu sebahgian iman
Jadikan ia satu amalan (^^,)



Thursday, April 1, 2010

LAYAR KEHIDUPAN ....

Assalammualaikum.....& hello every body!
Nmpakny dah lama saya tak sempat update blog ni, mmg busy sangt2 dngn assingemt yg dah last2 miggu kuliah ni tapi agak berat, itulh yg kelam kabut d'buatnya. Dlm masa yg sama dngn kls ganti n presentation lgi. Walau apa pun, sya b'syukur sbb dpt hadapi dan laksanakan tugasan2 ini hingga selesai. Mmmg t'rasa t'ubat semua keletihan setelah dpt mnyeselaikan tugasan yg telah d'buat termampu dan sebaik mugkin.
D'samping sibuk dngn tugasan2 , dlm msa yg sama b'laku mcm2 peristiwa atau keadaan d'sekeliling sya iaitu insan2 d'samping sya seperti teman2 tanpa d'duga yg m'buatkn ia sbgai pahit manis dlm hidup ini. Ini m'jadiakan pengalaman mngajar kita erti khidupan dan mematangkan diri kita. Sya selalu t'fikir bhawa apa nialai sebuah p'hubungn atau p'sahabatan yg t'bina. Entahlh, sukar utk sya ungkapkn dngn kata2 apabila b'bicara ttg hal ini. Mngapa begitu sukar kita nak luahkan perasaan sbnar apa yg tersirat d'hati dan fikiran kita. Bukan b'maksud m'jadi hipokir tapi hnya ingin mnjga hatinya dan p'hubungn yg telah d'bina. Mugkin ini jig t'jadi kpd setiap org atau teman2 ku yg m'jadikan terfikir negatif ttg diriny.
Hakikatnya, kita perlu ingat bhawa tidak ada manusia yg sempurna, setiap insan punya kekurangn dan kelebihnnya. T'pulanglh pd diri sendiri utk m'pergunakan dngn sebaikny.....namun, kita juga manusia biasa yg tak pernah lari dari kesilapan....




video

Saturday, March 20, 2010

INGIN SEPERTI DULU.....


Ya Allah....
Di hati ini hanya tuhan yang tahu,
Hatiku tidak tanang, resah, gelisah, sedih....
Memikirkan sebuah hubungan persahabatan,
Yang seolah-olah kian suram dan hambar,
Adakah aku yang berubah atau mereka yang berubah?
Kami tidak lagi seperti dulu.....
Di mana silapnya....
Adakah mereka juga menyedarinya,
Atau hanya aku yang merasakannya,
Apakah yang sebenarnya yang berlaku,
Ku mahukan hubungan persahabatan kita seperti dulu,

Ke mana hilangnya kemesraan kita bersama,
Lidahku kelu seribu bahasa,
Seperti tiada apa lagi yang perlu dibicarakan,
Tidak mampu ku berterus terang tentang apa yang dirasai,
Aku juga tidak mampu untuk terus berpura-pura senang,
Apakah sebenarnya yang terjadi ini...
Adakah ia sebuah mimpi atau kenyataan yang perlu dihadapi,
Kuharap ia tidak akan berterusan dan kembali seperti dulu,

Begitu indah detik-detik kita bersama,
Sepanjang kita melalui kehidupan di sini,
Suka dan duka kita tetap tempuhi bersama,
Bergelak tawa dikala suka,
Berkongsi duka dikala sedih,
Pertemuan kita di sini membawa lembaran baru,
Terbinanya jalinan sebuah persahabatan,
Namun, peperpisahan mungkin akan terjadi jua,
Tanpa diduga dan diminta,
ia berubah dengan sekelip mata,
Mungkin hanya akan tinggal cebisan kenangan lalu....
Mengapa ini terjadi setelah sekian lama kita berteman...

Ku ingin kembali seperti dulu,
Ya Allah, berikanlah ku ketabahan dan kekuatan,
Andaikata akan berlalunya pergi persahabatan ini,
Ku tetap doakan yang terbaik untukmu teman-temanku,
Ku tidak pernah menyesal dalam persahabatan ini,
Ku redha apa yang berlaku,
Mungkin masing-masing inginkan haluan hidup sendiri,
Namun, aka tetap rindukan detik-detik itu,
Adakah kesudahan cerita ini atau....
Biarkan masa dan takdir yang menentukan segalanya....