Friday, July 17, 2009

Secebis luahan hati...

Skrag aku dah dlm semester 5, alhamdulillah sem lepas result final exam aku agak cemerlang. Assingmnet utk sem ni, dah mula bertimbun2 tapi tetap cool lagi! Masa cuti sem lepas aku telah m'jalankan tugasan ROS di SMK Arau. Banyak pengetahuan & pengalaman yg aku dapat sebagai p'sediaan m'jadi bakal guru, khususnya 'kaunselor'. Hakikatnya, dulu masa sekolah, aku mmg tak suka kan kaunselor dan apa jga yg b'kaitan dngn kaunseling tapi skrag takdir dah tentukan utk aku bakal m'jadi s'orang 'kaunselor' di sekolah. Semakin lama, minat aku semakin m'dalam utk m'guasai bidang kaunseling ini. Ilmu yg aku pelajari ini bukan saja utk digunakan dlm bidng p'kejaan nanti tetapi jga utk diaplikasikan dlm kehidupan diri sndiri. Namun, aku sedar yg cabaran hari ini di sekolah sngt tinggi dngn kerenah pelajar2 masa ini. Kekuatan fizikal dan mental s'sorg guru snagt penting serta kesabaran m'layan kerenah pelajar2.
"Kaunselor Penjana Evolusi Modal Insan Terbilang" ,mampukah kami bakal kaunselor m'realisasikan misi dan visi ini???

No comments:

Post a Comment