Monday, March 8, 2010

Mendapat Maklumat & Release Tension ........




Bismillahhirrahmanirrahim.....Salam satu Malaysia!
Sekaran ni minggu kuliah ke- 10, jadi saya sangat2 sibuk menyiapkan assigment2 yg kena hantar ni, banyak betul smapai bertindih-tindih keja rasanya, tak tau nak siapkan yg mana dulu. Rehat pun tak cukup, dah rasa jadi macam robot bernyawa dan berakal je.
Hummm...namun minggu lepas hari sabtu iaitu 6 Mac 2010 saya dan kawan-kawan sempat gak m'ngikuti program Seminar & Pameran Kaunseling Pelbagai Budaya bertempat di UPM, Serdang. Program ini dianjurkan oleh pelajar Bacelor Pend. B & K UPM dngn kerjasa PERKAMA. Program ini turut disertai oleh beberapa pelajar2 kaunseling universiti lain seperti UUM,UIA,UMUSIM, ITAR dan semestinya UPSI yg diwakili oleh lebih kurang 55 org. Bnyak input yg kami perolehi melalui slot ceramah dan pamerannya.Terdapat 4 slot ceramah iaitu :

- Perkhidmatan Kaunseling di Jabatan PDRM.
- Perkhidmatan Kaunseling di Jabatan Kebajikan Masyarakat (OKU)
- Perkhidmatan Kaunseling di Jabatan Pembangunan Wanita
- Perkhidmatan Kaunseling di Hospital (HKL)

Secara keseluruhannya, program ini sanagt baik utk kami pelajar2 kaunseling meneroka dan mengetahui tugas2 kaunselor di pelbagai latar tempat selain sekolah. Malah, saya sendiri btujuan utk m'nambahkan pengetahun dan dlm masa yg sama utk release tention pd hari hujng minggu ini.

No comments:

Post a Comment